Logo

Tel.: 06-20-577-0777

napsugarszauna

Hogyan növeljük a szaunázás hatékonyságát?

Sokan azért szaunázunk, hogy javítsunk egészségi állapotunkon, megelőzzük a betegségeket – különösen az őszi és téli hónapokban -, méregtelenítsünk, vagy éppen elérhessük a számunkra legmegfelelőbb testsúlyt. Ha tényleg látványos eredményeket szeretnénk elérni, akkor érdemes néhány apró praktikát bevetnünk, ugyanis könnyedén a sokszorosára növelhetjük még a napsugárszaunázás egyébként egyedülállóan jótékony hatásait is. Ma ehhez adunk tippeket.

Fokozzuk a szaunázás hatékonyságát!

Figyeljünk oda a táplálkozásra!

Emésztőrendszerünk megfelelő működése elengedhetetlenül fontos a jó közérzethez és egészségi állapothoz, ugyanis a tápanyagok feldolgozása, a méreganyagok kiválasztása, és az esetlegesen a szervezetbe jutó allergének semlegesítése mind az emésztőrendszer feladata. Ha tehát nem jól táplálkozunk, emésztőrendszerünk nem képes megfelelően működni, és ez bizony rossz hatással lesz egészségi állapotunkra.

Táplálkozzunk helyesen!

A helytelen táplálkozás hosszú távon akár olyan betegségeket is okozhat, mint az ekcéma, a pikkelysömör, de még az ízületi gyulladás kialakulása is sokszor a rossz tápanyagbevitel számlájára írható. Emellett a megfelelő tápanyagok bevitele híján fogékonyabbá válhatunk a különböző fertőző vagy vírusos betegségekre, de akár mentális teljesítményünk is hanyatlásnak indulhat.

Ma már az egészségtudatos szemlélet elterjedésének hála minden lehetőségünk megvan arra, hogy kis energiabefektetéssel is helyesen táplálkozhassunk – ha szeretnénk.

Együnk szuperélelmiszereket!

A táplálkozási szakértők egyre többször tanácsolják, hogy olyan étrendet kövessünk, amely magas rosttartalommal bír, és főként növényi alapú élelmiszerekből áll. Ez azt jelenti, hogy elsősorban zöldségeket, gyümölcsöket, hüvelyeseket, olajos magvakat, illetve lehetőleg teljes kiőrlésű gabonát célszerű rendszeresen fogyasztanunk egészségi állapotunk javításához, illetve jó egészségünk megőrzéséhez. Emellett fontos odafigyelnünk testünk jelzéseire az olyan élelmiszerek fogyasztásakor, amelyekre esetleg érzékenyek lehetünk. Leggyakrabban a gluténtartalmú ételek, a tejtermékek, az élesztő, a kukorica, a szója, illetve a tojás váltanak ki allergiás reakciókat.

Az elmúlt években sokat lehetett hallani az úgynevezett szuperélelmiszerekről: egyes ételekről azt tartják, hogy rendszeres fogyasztásuk rendkívüli egészségügyi előnyökkel jár. Ezeknek az élelmiszereknek kiemelkedően magas a vitamin és ásványi anyag tartalmuk, emellett jelentős mértékben tartalmaznak olyan tápanyagokat, amelyek egyes feltételezések szerint segíthetnek megelőzni még az olyan komoly betegségeket is, mint a rák, a cukorbetegség, vagy akár a szívelégtelenség.

Fogyasszunk szuperélelmiszereket!

Lássuk, melyek ezek a szuperélelmiszerek:

– áfonya
– mungóbab
– zöld leveles zöldségek (pl. fodroskel, spenót)
– brokkoli
– édesburgonya
– csicseriborsó
– halak (különösen a lazac, a szardínia és a makréla)
– napraforgómag
– alfalfa (közismertebb nevén a lucerna)

Az egészséges étrend nagyban hozzájárul ahhoz, hogy szervezetünket minél kevésbé terheljük meg méreganyagokkal, illetve a méregtelenítő hatású élelmiszerek fogyasztása természetesen remekül kiegészíti a szaunázás méregtelenítő hatását is. Ennek ellenére sajnos a legnagyobb odafigyelés dacára is előfordulhat, hogy szervezetünkbe méreganyagok kerülnek. Ezek a toxikus anyagok bejuthatnak az ételekkel (pl. higany), a környezetből (pl. penész spórák), vagy a különböző gyógyszerek szedésével (pl. antibiotikumok, gyulladáscsökkentők). Ha úgy érezzük, hogy szervezetünk túl sok méreganyagnak van kitéve, és ezért emésztőrendszerünk nem működik megfelelően, a legjobb, amit tehetünk, hogy odafigyelünk a “jó és rossz baktériumok” arányára. A probiotikumok sokat tehetnek ennek az egyensúlynak a fenntartásáért.

Fogyasszunk probiotikumokat!

A probiotikumok olyan jótékony hatású baktériumok, amelyek többek közt a jó emésztésért és a szervezet ellenálló képességéért felelősek. Probiotikus hatása sok élelmiszernek van, de a legelterjedtebbek a laktobacilusokat tartalmazók: például a joghurtnak, a kefirnek, néhány lágy sajtnak és szójaitalnak is remek probiotikus hatása van.

Ezen kívül a fermentált élelmiszerek (mint például a savanyúkáposzta) is rendelkeznek probiotikus hatással. Sajnos az elmúlt évtizedek ipari élelmiszer-előállításának hatására a legtöbb zöldség már közel sem rendelkezik akkora tápanyag és probiotikum-tartalommal, mint a hagyományos, vegyszermentes gazdálkodásból származó termények, de kis utánajárással biztosan találunk olyan terméket, amelyek fogyasztásával valóban hozzájárulunk emésztőrendszerünk egészséges működéséhez.

Együnk probiotikus ételeket!

Ha valaki érzékeny a fent felsorolt élelmiszerekre, akkor is van megoldás: a legtöbb biobolt polcain szép számmal megtalálhatóak ugyanis az olyan probiotikumok, amelyeket természetes módon állítottak elő.

Tegyünk az egészségünkért!

A rendszeres napsugárszaunázás már önmagában is nagyban hozzájárul szervezetünk méregtelenítéséhez, illetve egészségi állapotunk javulásához. Ha pedig ezt a hatást szuperélelmiszerek és probiotikumok fogyasztásával is fokozzuk, egészen biztosak lehetünk benne, hogy a tőlünk telhető legtöbbet tettük meg egészségi állapotunk karbantartásáért!

Iratkozzon fel blogértesítőnkre:

Név:
E-mail cím:*
Címkék: , Katgóriák:Napsugárszauna
Mérés